Yeni Haberler
recent

2016 OCAK AYI İÇİN 6 HİSSE ÖNERİSİ




2016 yılına girmemizle birlikte birçok uzman piyasalarla ilgili yorumlarını, beklentilerini açıkladı. Pek çok kötümser görüşlerin yanında bazıları ise iyimser görüşleriyle borsa yatırımcılarına umut vaad ediyorlar. 

2016 yılına girmemizle birlikte ocak ayında alabileceğiniz 6 hisse senedini bu yazımızda inceledik;

1-ARÇELİK  (ARCLK TI)

2015 yılında eylül ayı itibariyle yurt içindeki satış gelirleri zayıflamasına rağmen fiyat artışları ve güçlü beyaz eşya talebiyle yüzde 15 büyüdü. İşletme sermayesinin satışlara oranı, artan satışların etkisi ve ticari alacakların artması sonucu 2015 sonunda yüzde 39.3'den yüzde 41.8'e yükseldi. 2016 yılı için marjlarda yükselme bekliyorum. 2015 yılı için Arçelik yüzde 10'luk satış büyümesini korudu. Düşen emtia fiyatlarının ve beyaz eşya satışlarındaki büyümenin VAFÖK marjında yüzde 0.4'lük bir iyileşme sağlayacağını düşünüyorum. 


2-AKBANK  ( AKBNK TI)

Güçlü sermaye yapısı, dengeli bir fonlama yapısı, vade uyumsuzluğu azaltıcı önlemler, maliyet kontrolü gibi banka makro şoklara karşı iyi konum almış durumda. Kurumsal bankacılık alanında yeni gelir alanları elde edilmesi ve vadesiz mevduat tabanının genişlemesi Akbank'ın bu yıl yani 2016 yılında yüzde 23 net kar büyümesi elde edeceğini tahmin ediyorum.


3- HALKBANK  (HALKB TI)

Halkbank uzun yıllara dayanan güçlü müşteri ilişkileri ve likiditeyi görebilme imkanı ile iyi bir korunma imkanı sağlıyor. Güçlü vadesiz mevduat tabanı ile bilançodaki yüksek TL fonlama payı, vade uyumsuzluğu nedeniyle düşük yeniden fiyatlandırma kabiliyeti gibi tehditleri sınırlamakta. Halkbank'ın 2016 yılında yüzde 16 net kar büyümesi yakalayacağını düşünüyorum.


4- TURKCELL  (TCELL TI)

Şirket yıl sonu öngörülerini yeniledi. Buna göre 2015 yılında öngörülen yüzde 32 seviyesindeki FAVÖK marjı hedefini yüzde 32,5 seviyesine yükseltti. Gelir büyümesi hedefi için ise yüzde 6 olarak kalırken Türkiye için büyüme hedefi yüzde 10 olarak verildi. 


5- TRAKYA CAM  (TRKCM TI)

Siyasi belirsizliklerin azalması, ertelenen talep neticesinde bu yıl düzcam satışlarının artmasını bekliyorum. Özellikle inşaat sektöründeki ertelenen cam talebinin bu satışlara etki yapmasını bekliyorum. Bunun yanında otomotiv üretimindeki artışla birlikte kar marjının iyileşmesini tahmin ediyorum. 


6- TÜPRAŞ  (TUPRS TI) 

Tüpraş yüksek temettü ödeyen şirketler arasında. Bu yıldan itibaren daha da yüksek temettü dağıtmasını bekliyorum. Benzin ve motorin ürün rasyolarının, bu yıl için Amerika talebinin azalmasından mütevellit normalleşmesini bekliyorum. Şirketin net rafine marjının 5.7 Dolar/varil olmasını bekliyorum. Son olarak tüpraş içinde "al" önerimi koruyorum. 


Can Bayram

Can Bayram

Blogger tarafından desteklenmektedir.